Ráda bych se s vámi podělila o zážitek z jedné online hodiny angličtiny s Bárou (16 let).
Během našich hodin hodně konverzujeme a upevňujeme gramatiku. Nedávno se část naší hodiny přirozenou cestou přetavila v krásný rozhovor (samozřejmě v angličtině) o neurovědě, o Montessori vzdělávání a o Neurolanguage coachingu.
Na tato témata jsme se dostali při aktivitě, ve které jsem poznamenala, že to, co právě děláme, je jeden ze způsobů, jak se náš mozek rád učí.
Neurolanguage coaching
Bára si hned vzpoměla na chvíli, kdy jim paní učitelka vyprávěla o neuronech, jak se propojují a jak fungují.
Chvíli na to padla otázka:
„Když děláš Neurolanguage coaching, znamená to, že když víš, jak funguje mozek, pak víš i to, jak se učit jednodušším způsobem?“
“Ano, Neurolanguage coaching poskytuje prostředí, které je k našemu mozku přátelské. V angličtině mu říkáme „Brain Friendly Learning“……
Montessori vzdělávání
Pak jsme začali mluvit o Montessori vzdělávání, které Bára dobře zná, protože navštěvovala jak mateřskou, tak i základní Montessori školu.
Teď chodí na gymnázium, takže je v klasickém vzdělávacím systému a díky jejím zkušenostem se náš rozhovor mohl stočit a také stočil na porovnání těchto dvou směrů ve vzdělávání.
To, co vyslovila, mě utvrdilo, že Montessori i Neurolanguage coaching je správná cesta. Řekla: “Montessori mě učilo zodpovědnosti, ale nikdy jsem necítila strach, který občas zažívám teď.”
V podstatě mluvila o Montessori prostředí, které je k mozku přátelské, a proto se v něm člověk – dítě i lépe učí.
Byla to jedna z mých nejlepších lekcí, kterou jsem měla s teenagerem. Obě jsme si tuto hodinu opravdu užily.
Závěrem
Z naší konverzace jsem si udělala závěr a tím potvrdila i to, co dlouho nosím v hlavě:
Maria Montessori, zatímco pracovala s dětmi a pozorovala jejich vývoj, chování a reakce, popsala principy, na jejichž základě se dětský mozek snadno učí. A co víc, tyto principy byly vědecky, tedy pomocí neurovědy, dokázány a potvrzeny.
Je skvělé vidět, jak jsou Montessori vzdělávání a Neurolanguage coaching propojeny, kolik toho mají společného.
Tyto dva zdroje se prolínají v mé práci. A když nad tím tak přemýšlím, tak tato kombinace je jako stvořená pro mladé lidi, kteří ještě ocení Montessori přístup a už jsou schopni přijímat a využívat jazykový koučink.
Online konverzační kurz pro teenagery.
Tento rozhovor byl i jedním z podnětů, na základě kterých jsem pro tuto věkovou kategorii (12-19let) připravila online konverzační kurz.
Ten začne v září 2021 a pokud o něj máte zájem, můžete se přihlásit už teď.
Vyplňte přihlášku a budete mezi prvními, kdo se dozví aktuální informace o zahájení.
Jitka
PS: Jste lektor, nebo učitel jazyků a zajímá vás toto téma? Přidejte so do FB skupiny Angličtina s Montessori nás baví.
Sdílejte na sociálních sítích: