O mně

Jako lektorka a koučka s praxí od roku 2006 nabízím koučinková sezení a rozvojové kurzy pro dospělé i děti. Můj přístup vychází z prolínání různých metod a zároveň respektuje emoce a prožívání každého jednotlivého člověka.

Jsme spolu s hlavou v oblacích, přesto stále pevně nohama na zemi

Jmenuji se Jitka Tužová a jsem: 

  • certifikovaná Ikigai koučka
  • certifikovaná mediátorka metody FIE (rozvoj kritického myšlení) pro dospělé i děti
  • držitelka certifikátu Neurolanguage Coach®
  • certifikovaná Gestalt koučka
  • lektorka angličtiny s Montessori vzděláním
  • zakladatelka a provozovatelka Česko-anglické Montessori školky a školy (2008 – 2017)
  • zakladetelka projektu Joyful English – angličtina s prvky Montessori pro děti od 2 let
  • a také máma dvou už dospělých dětí, které byly mými největšími učiteli
    Vnímám, že děti jsou obrovská šance pro náš osobní rozvoj.

Díky nim se od r. 2004 se zajímám o Montessori vzdělávání a přístup k dětem.
Prošla jsem různými menšími kurzy v Čechách a jednoletým kurzem a výcvikem v zahraničí.

Od roku 2006 se pohybuji v Montessori prostředí jako lektorka angličtiny, podnikatelka a zakladatelka vzdělávacího centra a Česko-anglické Montessori mateřské a základní školy.
Jako zakladatelka projektu Joyful English rovněž mentoruji lektory a učitele angličtiny

Prošla jsem si téměř vším, čím si podnikatelka a matka v jedné osobě může projít. Začátky byly krušné, obzvlášť, když si člověk musí vše „otestovat“ sám na sobě.

V roce 2017 mě téměř dostihl syndrom vyhoření a přišlo rozhodnutí rozloučit se se školkou a školou a následně prácovat na svém „work life balance„.

Tím jsem v r. 2018 přirozeně došla k rozhodnutí absolvovat ročním výcvik Gestalt koučinku. Koučování je činnost, která mě opravdu moc baví.
To propojení energií, které mě spolu s fungováním lidského mozku/mysli a univerzálních zákonů doslova fascinuje.

Neurověda mě oslovila natolik, že jsem v r. 2020 a 21 prošla dvěma zahraničními tréninky a obdržela certifikát Advanced Neurolanguage Coach®. Což je jazykový koučink s využitím poznatků neurovědy, která mimo jiné potvrzuje to, co během své práce vypozorovala a zapracovala do svého přístupu M. Montessori.

V letech 2020 – 2022 jsem uplatňovala své znalosti a zkušenosti jako mentorka pedagogů 33 mateřských škol v Liberci v projektu, během kterého jsem do škol přinášela mj. i prvky různých „alternativních“ vzdělávacích metod.

Měla jsem to štěstí také projít dvěma tréninky a stát se certifikovanou mediátorkou FIE (Feuersteinovo instrumentálního obohacování) velmi efektivní metody sebepoznání a sebeřízení pro dospělé a pro děti.

Během posledních šesti let se ze mě stala i vášnivá golfistka. Nejen pro hru samotnou. Golf v sobě nese mnoho prvků osobního rozvoje a principy z něj přenáším do života i do podnikání.

Moc mě baví se vzdělávat a objevovat nové možnosti a přístupy k práci s klienty. Můj poslední „updrade“ byl výcvik ikigai koučinku a moc mě těší, že pro vás mám další dobrodružnou cestu k vašemu úspěšnému a spokojenému životu.

Své klienty podporuji na cestě seberozvoje a sebepoznání,
komunikace v angličtině, nebo podnikání.
Mojí prioritou je vytvoření obohacujícího a bezpečného prostředí, ve kterém lidský mozek funguje nejlépe a
ve kterém člověk může tvořit život, po kterém touží.

Zaujal vás můj přístup a rádi byste se dozvěděli více nebo se domluvili na 15-30 minutové konzultaci zdarma?

Využívám tyto metody a nástroje

Ikigai koncept

Hlavní myšlenka konceptu Ikigai spočívá v harmonickém propojení a rovnováze čtyř základních hodnot, které zahrnují to, co milujeme, oblasti, ve kterých vynikáme, to, čím můžeme svět obohatit, a činnosti, které nás dokáží finančně podpořit.

A co víc, nalezení svého Ikigai je součástí cesty k aktivní dlouhověkosti.

Právě v tomto směru vám může být Ikigai koučink nepostradatelným společníkem.

Ikigai koučink

Feuersteinova Metoda (FIE)

Jedná se o metodu, která rozvíjí kritické myšlení a celkově myšlení akceleruje. Zvyšuje efektivitu učení, učí pracovat s chybou, přinese radost a klid do naší práce. Eliminuje vnitřní stres a je vhodná jak pro děti, tak dospělé, jednotlivce i skupiny a týmy
U mě se s ní setkáte ve formě skupinového koučinku a mediace

Více o FIE

Neurolanguage Coaching® (NLC)

Metoda je založena na propojení jazykového vzdělávání s koučovacími modely a v tomto případě i s poznatky neurovědy (vědy o fungování mozku a lidské mysli).

Přítomnost nám dává největší sílu k tvořivosti. V přítomnosti jsme osvobozeni od strachů a dokážeme se svobodně rozhodovat a zároveň přijímat zodpovědnost za náš život. To je síla Gestalt koučinku – setrvání v přítomnosti a soustředění se na uvědomění klienta i kouče. 

Proto Gestalt kouč vnímá partnera jako odpovědnou bytost a hledá s ním co možná nejživější kontakt. Tvořivým způsobem spolu s klientem prozkoumávají situaci, důležitá témata a možné zdroje.

Více o jazykovém koučinku

Gestalt přístup

Gestalt přístup je založen na přítomnosti a přítomném prožívání. Klient se učí vnímat sám sebe a svou aktuální situaci.

Přítomnost nám dává největší sílu k tvořivosti. V přítomnosti jsme osvobozeni od strachů a dokážeme se svobodně rozhodovat a zároveň přijímat zodpovědnost za náš život. To je síla Gestalt koučinku – setrvání v přítomnosti a soustředění se na uvědomění klienta i kouče. 

Proto Gestalt kouč vnímá partnera jako odpovědnou bytost a hledá s ním co možná nejživější kontakt. Tvořivým způsobem spolu s klientem prozkoumávají situaci, důležitá témata a možné zdroje.

Životní koučink

Montessori přístup

Jste rodič? Montessori principy mohou být šance pro vás i pro vaše dítě. Procházíte stejnou cestou poznávání, nastavování hranic, komunikace, vzdor a osamostatňování dítěte.

Metodu Montessori máme většinou spojenou s dětmi a ano – je to přístup, který nám rodičům pomáhá s přístupem a vzděláváním našich dětí. Pro mě symbolizuje motto: „Moje dítě, moje šance a cesta k mému lepšímu já.“ Tou cestou ještě procházím a jsem za ni vděčná.

Montessori metoda ja založena na vnitřní potřebě člověka poznat to, co ho v dané oblasti a v danou chvíli zajímá. Hledá a objevuje souvislosti, čímž se učí celostně. Děti poznávají svět kolem sebe směrem od reálného k abstraktnímu. Od jednotlivých součástí k celku. Dospělí již celek znají, nicméně jim pomáhá poznat jednotlivé součásti a souvisloti. Poznatky M. Montessori potvrzuje i moderní neurověda.

Více o Montessori přístupu

Zaujal vás můj přístup a rádi byste se dozvěděli více nebo se domluvili na 15-30 minutové konzultaci zdarma?